06 August 2010

Jom susun STRATEGI utk Bulan RAMADHAN!!!!


Seketika berfikir...ketika ini ramai orang ghairah memikirkan bagaimana persediaan mereka untuk menyambut HARI RAYA...sedangkan bulan yang kita perlu membuat persediaan rapi dari segi mental, fizikal dan rohani adalah RAMADHAN...itu yang semestinya perlu ada dalam segenap hati-hati manusia kini...dan persediaan tersebut haruslah bermula daripada sekarang...di bulan SYAABAN..bermula dengan puasa...bangun qiamulail..memohon doa pada yang ESA..bersedekah..
banyak melakukan kebaikan..dan meninggalkan segala kemaksiatan dan kejahatan...
Di bulan SYAABAN inilah kita perlu banyak berdoa supaya ALLAH sampaikan kita..pertemukan kita...dengan bulan yang lebih baik dari 1000 bulan...yakni bulan RAMADHAN. Justeru itu, diri ini mengajak semua orang untuk berlumba-lumba dan bersungguh-sungguh membuat persediaan dalam menghadapi bulan RAMADHAN ini..



Ucapan khas:
Ku ucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan, kepada Abah, abang, kakak ,adik , saudara mara, jiran tetangga, sahabat seperjuangan dalam mendan ini, guru-guru, sahabat handai, serta masyarakat muslim sekalian. ku pohon ampun dan maaf atas segala kesilapan yang pernah diri ini lakukan pada kalian. semoga kita semua diredhai ALLAH SWT...Ameen..
dari ku..

2 comments:

  1. slm alayk shidaawi..

    suke nye saye tengok page awak..nice n cantik mate memndng

    dan pling suke ajakn awak..

    same2 la kite berdakwah d alam maya ni..

    jemput la dtg teratak buruk saye..

    ha..lagi satu..awak tulihla pasal ketuanan melyu Islam..i'll be first commentor..he2

    slm ramadhn..:)

    ReplyDelete
  2. Wslam...

    insyaALLAH..terima kasih atas komen awak...same-same kita berlumba-lumba melakukan kebaikan..guna apa cara sekalipun....yeahHH!!!

    ReplyDelete